Most a légitársaságokat figyelmezteti a GVH
A Versenyhivatal gyorselemzésében feltárta, hogy a légitáraságok sokszor alkalmaznak félreérthető szövegezéseket. A platformok többségére ráadásul az is jellemző, hogy az ajánlatok korlátozott elérhetőségére sürgetéssel, pszichés nyomásgyakorlás alkalmazásával utalnak – a pl. „már csak 2 jegy elérhető ezen az áron” felhívással. A GVH megállapításai szerint egyes ajánlatokat jól észlelhető, feltűnő módon mutatnak be, míg az olcsóbbakat kevésbé könnyen észrevehető színekkel prezentálják a fogyasztóknak.
A GVH álláspontja szerint a legtöbb esetben megfigyelhető a fogyasztók információkkal történő elhalmozása is, ami alkalmas figyelmük megzavarására, továbbá számos esetben fontos információk és választási lehetőségek elrejtése tapasztalható a platformokon. Külön említi a hivatal sajtóközleménye az ülőhelyválasztást, amelynek során a tájékoztatás hiánya keltheti a fogyasztókban azt az érzetet, hogy később már nem, vagy csak drágábban lesz erre lehetőségük.
Hogyan tovább?
A légitársaságoknak érdemes a GVH jelzéseivel és javaslataival komolyan foglalkoznia, így az érintetteknek minél hamarabb megvizsgálniuk a felhasználói felületeiket, honlapjaikat, és a szükséges módosítások révén mellőzni például a sürgető üzenetek megjelenítését, a fogyasztói döntésekhez szükséges valamennyi lényeges információt pedig egyértelmű és egyformán jól érzékelhetően kell közölniük.