A konkrét intézkedésekre és a releváns adatvédelmi szempontokra is kitérő Útmutatónk akkor is segítségére lehet, ha már rendelkezik Értékelési-Moderálási Szabályzattal, de célszerűnek véli annak jogi megfelelőségét szakértővel felülvizsgáltatni.
Fizetett már reklámokért?
A hétvégén bejelentett változások értelmében már arról is tájékoztatni kell a fogyasztókat, ha az internetes keresési találatok olyan kereskedők termékeit, honlapjait vagy URL-jeit is tartalmazzák, akik fizettek a megjelenésért, vagy ha a rangsorolást közvetlen vagy közvetett kifizetések befolyásolják.
Kiegészítő tájékoztatás szükséges már a szerződés megkötése előtt
Amennyiben online értékesít terméket vagy szolgáltatást, köteles tájékoztatni a vásárlóit arról, hogy pontosan kivel szerződik. Amennyiben a terméket kínáló harmadik fél nem vállalkozás, arról is tájékoztatást kell adnia, hogy a megállapodás nem minősül fogyasztói szerződésnek, emiatt a vevőt nem illetik meg a fogyasztói jogok. Nem elég csupán az ÁSZF rendelkezései között megjeleníteni a fentieket. Arra is ügyelnie kell, hogy az érdeklődő ezekkel az információkkal már a vásárlásra való felhívásban értesüljön.