A gyakorlati példák bemutatásakor Dr. Nagy Andrea Magdolna arra hívta fel a figyelmet, hogy a piaci szereplőkre jellemző, hogy tévesen minősítve saját gyakorlataikat, megelégednek azzal, ha a tiltott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok feketelistáján nem szerepel az általuk végzett tevékenység, és ha szerintük megtévesztőnek vagy agresszívnek sem minősül, akkor úgy tekintik, hogy az biztosan jogszerű. Könnyen megfeledkeznek ugyanis a generál klauzuláról, ami viszont a szakmai gondosság mércéje révén lehetővé teszi további elvárások számonkérését, rugalmas jogalkalmazást a hatóságok részéről.
Kritikusan fontos tehát, hogy a vállalatok csak a valós eredményeiket vegyék kiindulási alapnak és kizárólag tényekkel alátámasztható környezeti állításokat kommunikáljanak, továbbá lehetőleg előzetesen, szakértővel is egyeztessék a zöld-kommunikációs kampányaikat. Ez a legbiztosabb útja, hogy elkerülhessék a bírságolást, és a zöld-kommunikációs versenyben, valamint a fogyasztók bizalmának megőrzésében élen járjanak.
Az eseményen szó volt még
- Napjaink meghatározó ESG trendjeiről
- A UCP irányelv tervezett módosításáról
- A "Green Claims" irányelv-tervezetről
- Greenwishingről, greenhishingről és greenshamingről
Összefoglalás
Amennyiben érinti a téma vagy további információra van szüksége, forduljon szakértőinkhez bizalommal.