Az elmúlt másfél év talán legtalálóbb megállapítása, hogy a valódi Chief Digital Transformation Officer a pandémia volt. Azok a cégek, amelyek korábban csak alternatív csatornaként kezelték az online értékesítést, illetve az ügyfél folyamatok digitalizációját, rohamtempóban kényszerültek a fejlesztések befejezésére és az ügyfélélmény növelésére. A hatóságok felkészülten várják az új szereplők megjelenését, a kellő körültekintésnek ezért kiemelt szerepe van a vásárlók bizalmáért folytatott versenyben.
Az időszakos bolt bezárások, korlátozott nyitvatartási lehetőségek, az agilis értékesítés és a bevételek szinten tartása egyre több vállalkozást terel abba az irányba, hogy online csatornája legalább annyira erős és stabil alapokon álljon, mint a core modell.
A rohamos fejlesztéssel a vállalatok ugyanakkor egy olyan, számukra új területre sietnek, ahol a szabályozó hatóságok már régóta figyelemmel kísérik a szereplők megfelelő működését. A Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH) például már
- akár 4 milliárd forintnyi jóvátételt is előíró1,
- a webáruház és az „online bevásárlási szolgáltatás” éles elhatárolását megteremtő, 407 millió forint értékű kötelezettségvállalással záruló2
döntései is születtek. A GVH elsősorban a tisztességes verseny megteremtése érdekében felügyeli a fogyasztók jogainak tisztes érvényesülését, és fokozott figyelemmel követi az online tér jogi megfelelését. Ebből eredően míg a piaci szereplők jelentős része a jogi keretek megértésével és megfelelő implementációjával van elfoglalva, a GVH már ennél előrébb lépve például azt vizsgálja, hogy az online kiskereskedők milyen adatvagyonnal rendelkeznek, milyen adatokat gyűjtenek és rendszereznek a vásárlásokról és a fogyasztókról, és ez milyen hatással van a versenyre3.